Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

احمدوند گفت: به منظور جاری سازی نقدینگی و رعایت ضوابط بانک مرکزی، ولصنم تجدید ارزیابی دارایی نخواهد داشت.

«ولصنم» تجدید ارزیابی دارایی ها ندارد

بورس24 : محمد رحیم احمدوند مدیرعامل لیزینگ صنعت و معدن با اشاره به سیاست ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت شفاف سازی و اصلاح ساختار مالی شرکت های بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به بورس24 اظهار داشت: ولصنم به دلایل متعددی، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها انجام نمی دهد.

وی ادامه داد: با این اقدام، باید مالیات کلانی پرداخت شود و با توجه به فعالیت شرکت در حوزه لیزینگ، نیازمند به نقدینگی و جاری بودن آن بود، بنابراین ایجاد دارایی هایی مانند ساختمان و زمین برای درآمد زایی و سودآوری ولصنم، مطلوب ارزیابی نمی شود.

احمدوند میزان ماندگاری پول و نقدینگی در ولصنم را کوتاه دانست و یادآور شد: این شرکت ساختمانی به ارزش  ۵ میلیارد تومان دارد که حتی به مرور زمان اگر  ارزش آن به ۵۰ میلیارد تومان هم برسد برای ولصنم آورده ایجاد نمی‌کند.

مدیرعامل لیزینگ صنعت و معدن یکی دیگر از دلایل عدم تجدید ارزیابی دارایی ها را ضوابط بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: بر اساس ضوابط بانک مرکزی ۸۵ درصد منابع و دارایی‌ها باید به عملیات لیزینگ وارد شود. این میزان اکنون برای ولصنم ۸۳ درصد بوده و ۲ درصد کمتر از حد تعیین شده قانونی است. بنابراین برای رسیدن به این حد قانونی به نقدینگی نیاز دارد.

وی با ذکر مثالی افزود: در حساب‌های بانکی ولصنم ۷ الی ۸ میلیارد تومان دارایی است ولی با وجود 2 ساختمان به ارزشمندی  ۲۰۰ میلیارد تومان، با انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، رعایت شاخصه بانک مرکزی بسیار سخت می شود.

احمدوند مشوق های درنظر گرفته شده همچون معافیت های مالیاتی را نیز برای تجدید ارزیابی دارایی ها، چندان جذاب ندانست و تصریح کرد: هرچند برخی شرکت‌ها از این موقعیت استفاده کردند، اما اگر لیزینگ بخواهد وارد این موضوع شود باید یک مشوق دیگر و متفاوتی داشته باشد.

وی در ادامه و با اشاره به برنامه های آتی لیزینگ صنعت و معدن گفت: ولصنم تنها شرکت ایرانی لیزینگی عضو انجمن لیزینگ‌های بین‌المللی به شمار می رود، بنابراین لازم بوده تا فضای بین‌المللی شرکت های لیزینگی را مطالعه کرده و آنچه بر این بخش در سطح جهانی حاکم است را مورد ارزیابی قرار دهد.

احمدوند روش فعالیت شرکت‌های بین‌المللی با آنچه که در ایران است را  متفاوت دانست و یادآور شد: با تاکید بر شرایط کلان اقتصاد ایران و صنعت لیزینگ کشور، به جهت همسویی فعالیت ولصنم با سطح بین‌الملل، برنامه ای ۵ ساله‌ای تدوین شد که بر اساس آن  شرکت افزایش سرمایه ای داشته باشد و برای اولین مرتبه نیز از ابزار اهرم بانکی بر مبنای ارایه طرح‌های خود به بانک‌های شهر، اقتصاد نوین و صنعت و معدن استفاده کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24